Text om att härma/ta idéer

Jag har funderat på detta om att härma/ta andras idéer. Varför tycker man egenteligen att andra härmar ?
Oftast är det så att en person skrivit något bra / gjort en tävling som en annan ser. Den som såg denna tävlingen fick insperation och ville också göra detta. Den som då först gjorde denna tävlingen ser då detta och ser att den har en mycket större blogg som får fler anmälda till tävlingen. Det är då detta med att du ''härmade mig'' du ''tog min idé''
Varför egenteligen ? H*n fick insperation för att du hade kommit på en super idé!
detta med tävling var ett exempel. Det kan ju komma med om redigeringar,outfit's m.m.
dock tycker jag att det är fel om man exakt som en annan. Lite eget kan man allt lägga till.

Eller har jag fel ?

Kommer eventuellt även skriva om detta med anonyma kommentarer, men det tar vi någon annan gång.
/Jenny

Kommentarer
Postat av: louise

håller defenetivt med ;) <3

2011-01-24 @ 14:49:52
URL: http://ponnysnillarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0